הפקת סרטוני תדמית: מה צריך לעשות בשביל שזה באמת יעבוד?

סרטון או סרט תדמית לעסק זה לא עוד כלי שיווקי סטנדרטי. זה כלי השיווק הכי טוב שיכול להיות לעסק שלכם. זאת בהנחה, כמובן, שהסרט בנוי ומופק נכון. כתבתי את המאמר הזה מתוך רצון להסביר מדוע סרט תדמית יכול לעזור לעסק שלכם, ואיפה בדיוק חשוב להשקיע בשביל שהוא יעבוד ויביא לכם לידים איכותיים.

סרטון תדמית לעסק: עד כמה זה חשוב?

תשאלו כל בעל/ת עסק, והוא או היא יגידו לכם שבלי שיווק הדברים פשוט לא זזים. למעשה, העסקים המצליחים ביותר הם אלו שהשכילו לייצר מכונה שיווקית משומנת שרצה לבד ומביאה להם לידים. לשיווק יש פנים רבות. מרבית העסקים מתחזקים אתר אינטרנט. אחרים משקיעים במדיה החברתית. הרבה עסקים עובדים מפה ולאוזן, ויש גם כאלה שנעזרים בפליירים ובשלטי חוצות.

תשאלו את העסקים המצליחים ביותר, ו-9 מתוך 10 יגידו לכם שקפיצת המדרגה השיווקית גדולה ביותר הגיעה אחרי שהם הפיקו והפיצו סרט תדמית או סרטוני תדמית לעסק. למה דווקא סרטון תדמית לעסק, אתם שואלים? קבלו שלוש סיבות מובילות:

1. זה יוקרתי: סרטון תדמית לעסק משדר יוקרה – אפילו אם הוא לא עולה הרבה. עצם העובדה שבחרתם להשקיע בהפקת סרט תדמית משדרת שאתם בשלים לליגה אחרת. לליגה של הגדולים.

2. זה מעניין: מחקרים מראים בבירור שתוכן וידאו הרבה יותר סוחף את הצופים מתוכן ויזואלי או טקסטואלי אחר. הוא לא רק יותר סוחף – הוא גם יותר זכיר. זאת לא דעה. זאת עובדה.

3. זה קל להפצה: במדיות הדיגיטליות של ימינו, סרט התדמית שלכם יכול להגיע לכל אחד בתוך שניות ספורות. כל מה שצריך זה קצת ידע ברשתות החברתיות, ויש לכם קלף מנצח לקמפיין.


סרטון תדמית ליואל יושפה – אדריכל

הפקת סרט תדמית – דגשים חיוניים

החלטתם להפיק לעסק שלכם סרט תדמית? החלטה חכמה. אבל חשוב שתדעו: סרט תדמית שאינו מקצועי יכול לעשות את האפקט ההפוך ממה שרציתם. הוא יכול להציג את העסק שלכם באור לא מקצועי, לפגוע במוניטין שלכם ולהבריח לקוחות פוטנציאליים.

מצד שני, אם השכלתם להפיק סרט תדמית איכותי, שמציג את הבידול והערך המוסף של העסק שלכם באופן יצירתי וזכיר, אז עליתם על דרך המלך. אז אספתי מספר דגשים חיוניים שיסייעו לכם להכין סרטון תדמית לעסק בדרך הנכונה. מוכנים? יוצאים לדרך!

1. הקונספט: אתם צריכים להעביר מסר מרכזי באופן יצירתי, ויש לכם רק מספר דקות לעשות זאת. איך עושים את זה? בונים קונספט יצירתי, שכולל הקדמה מהירה שתופסת את תשומת הלב, ליבה שובת לב וסיומת שמניעה לפעולה. בקיצור, מסגרת. חשוב להישאר מקוריים ולהיצמד ל-DNA של העסק שלכם.

2. התסריט: אחרי הקונספט, הגיע הזמן לכתוב תסריט שמורכב מקריינות, כותרות ומה שרואים על המסך (שחקנים, אביזרים, אנימציה). כמו בסרט קולנוע, סרט תדמית עם תסריט חלש פשוט לא יעבוד – אבל תסריט חזק יכול להקפיץ את הסרטון לגבהים נפלאים. לעיתים קרובות, נעזרים בקופירייטר שמתמחה בכתיבת תסריטים.

3. הבמאי: הפקת סרט תדמית זו…הפקה. וכמו בכל הפקה, צריך מבוגר אחראי שיודע לנווט את העניינים במקצועיות. במאי אמור להבין אם הקונספט טוב או לא, ואם התסריט עובד או שהוא מצריך חיזוקים והתאמות. הבמאי גם מדריך את השחקנים ומכוון את תנועות הגוף, קצת הדיבור וכו'. שלא לדבר על זוויות הצילום והסאונד. בקיצור, בשביל שהכל ימריא, צריך קפטן.

4. התקציב: לכל סרט תדמית יש תקציב. אתם הרי חייבים לדעת מראש כמה הכל עולה לכם. חברת ההפקה שבחרתם אמורה להיות תמיד עם האצבע על הדופק מבחינת התקציב, על מנת למקסם אותו ולעולם לא לחרוג ממה שסוכם. חברת הפקה מקצועית תדע לעשות את זה, ובעיקר תדע לתרגם תקציבים יחסית צנועים לסרטים מרהיבים.


סירטון תדמית ל Bunny Bee

לסיכום…

בחרתם להפיק סרטוני תדמית לעסק? אנחנו שמחים בשבילכם. זוהי החלטה נכונה, בעיקר בעידן שאחרי הקורונה, שבו הדיגיטל שולט יותר מתמיד. עצה שלנו? אל תתפשרו על הנראות שלכם. סרטון תדמית לעסק יעבוד עבורכם רק אם הוא עובד לפי חוקי הקולנוע – קונספט מגובש, תסריט יצירתי, במאי שיודע מה הוא (או היא) עושה, ותקציב קשיח שנקבע מראש. שיהיה בהצלחה!

כלי נגישות